8 lip 2014

3.Wprowadzenie

Cześć z tej strony Jane :) Mam dzisiaj dla was moje drogie ciekawego posta, a dokładnie "translateninguję" - tłumaczę wam ,jak i co od czego odróżnić.
Zacznijmy od form graficznych najpopularniejszych w "blogosferze" a dokładnie ... zaraz wam wytłumaczę :D Do każdej kategorii dodałam link do obrazka, żeby można było skojarzyć co jest czym.

FORMY GRAFICZNE
-Nagłówki - czyli najprawdopodobniej najpopularniejsze formy graficzne. Zazwyczaj mają one wielkość 900x600 ,ale często można spotkać mniejsze i większe (nawet na naszej stronie głównej nagłówek jest mniejszy) Charakteryzują się standardowymi kształtami (prostokąty, kwadraty, czasem koła - bardzo rzadko) Najczęstsze motywy na nagłówkach to schody, zegary, pomieszczenia, okna, ptaki oraz tekstury od Krypterii

-Ikony - małe twory graficzne ( wym. 100x100px ) zazwyczaj są one proste, w żywych kolorach i bez jakiś wyszukanych ozdób (przykładowa ikona) z bloga PrettySmilex.

-Sygnatury - Małe obrazki dodawane na początku posta (wym. st. to 500x200) robi się je podobnie do nagłówków, ale są one bardziej (zawalone) ? znajduje się na nich więcej stocków :) (przykładowa sygnatura) z mojego bloga co ciekawe (nawet jak widać na mojej sygnaturze) często używa się na nich gify, ale później się tego nauczycie, bo jest to trochę skomplikowane, sama niedawno się tego nauczyłam :)

-Tekstury - czyli "tła" do każdej kategorii pracy graficznej. Można robić je samemu (nie ma określonych zasad) lub po prostu pobierać z innych blogów. Tekstury nie powinny być jedną wielką ciapą przynajmniej ja to tak nazywam. Każda powinna mieć swój urok, ale jak na każdej innej pracy graficznej nie powinno się zostawiać przestrzeni bez jakiegoś obrazka (np kwiatka xd) nie ma na nich napisów i modelek, a zazwyczaj tekstury robi się z roślin (np liści) lub ciekawych motywów, czasem można znaleźć tekstury "świetlne" .

DODATKI POTRZEBNE DO TWORZENIA FORM GRAFICZNYCH
- Pisząc to mam przede wszystkim na myśli KOLORYZACJE PSD można je tworzyć samemu, ale jest naprawdę sporo dostępnych do pobrania, praktycznie na każdym blogu graficznym.
-Bardzo przydatne są INSTRUKCJE GRAFICZNE, a także PLIKI PSD ( z tych rzeczy można się wiele nauczyć)

SZABLONY-czego nauczycie się po wakacjach nie jest to forma graficzna (w całości) Każdy szablon dzieli się na KODY CSS i na TŁO / NAGŁÓWEK. Nie można zrobić szablonu tylko i wyłącznie w programie graficznym, do tego potrzebna jest wiedza, wyczucie i doświadczenie :)

WIEM NUDNY TROCHĘ TEN POST ,ALE MUSICIE WSZYSTKO PRZECZYTAĆ I ZAPOZNAĆ SIĘ Z LINKAMI DO RÓŻNYCH PRAC (OPRÓCZ INST. NA GIFA, TEGO NAUCZĘ WAS PÓŹNIEJ)



Pozdrawiam wszystkich :3

2 komentarze:

  1. Świetny blog! Zawsze marzyłam, żeby robić takie cuda, ale dla mnie to wszystko to czarna magia. Tym bardziej, że ogólnie jestem kiepska jeśli chodzi o kody i wgl wszystko ;_;
    Mam nadzieję, że z pomocą tego bloga będę potrafiła już coś skleić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy :) postaram się dodawać sporo instrukcji :D Skoro czytelnikom się podoba ;D

      Usuń

SZABLON AUTORSTWA JANE